DAG 2

ERIKTHEPILGRIM

Sol - sol - sol

Højdemeter op:      n/n

Højdemeter ned:    n/n

Jeg var godt nok om aftenen før godt udkørt efter en kang dag. Så jeg tillod mig at stå lidt senere op og spiste et godt morgen- måltid på hotellet og var på gaden omkring kl. 9.00. Det var allerede ret varmt, nok forventeligt, men faktisk mere tydeligt på grund at den stigende varme i forhold til gårsdagens.

Uanset planlægningen hjemmefra, gav den overvejelser, nu hvor birkeligheden ramte, nemlig at afstanden mellem besøgstederne nogen steder var længere end beregnet og det sammenholdt med åbningstider, der ikke rigtig stemte overens med virkelighe- dens.

For at undgå den værste kø for at besøge Peterskirken, starte jeg min vandring ved at bese den indvendig og vandre rundt og gense denne smukke og imponerende store bacilica. Igen, jeg var jo i Rom både i 2016 og 2017 og der også besøgte Peterskirken.

Efterfølgende skulle jeg lige genbesøge Chiesa Sato Spirito in Sassia, da jeg igår ikke fik besøgt den indvendig, da den var lukket ved mit besøg. Men denne gang var det i åbningstiden.

Derefter tog jeg tage taxa ud til Roms Domkirke - Baslica di San Giovanni in Laterano, som jeg i går ført kom frem til da den netop var lukket. 6 km fra mit overnatningssted.

Og så vandrede jeg imellem de øvrige besøgssteder og jeg må indrømme at der var langt mellem dem og jeg måtte også af hensyn til at komme besøge stederne indvendig måtte vende op og ned på rækkefølgen og vandre dermed unødige kilometre. Men det er vel som at betragte som at vandre forkert, hvad der jo sker.

Jeg måtte også slutte ubekvemt langt ude for centrum og dermed give migselv et handicap i morgen ved at skulle starte ved det første besøgsted som nabo til det sidste idag.

Jeg kom gennem mange kvarterer i Rom og jeg ved ikke hvor mange gange jeg har vandret over en af de mange broer over Tiberen og hvormange gange jeg har været igennem Roms gamle bymur forskellige steder.